HoReCa

You are here:

Från och med 1 april 2020 så kommer inte SwedBeer erbjuda gemensam fakturering längre. Fakturorna kommer att skickas av varje enskilt bryggeri.

Möjligheten att lämna gods på utlämningsstället utan påskrift finns men då försvinner möjligheten att reklamera transporten för kross/svinn. Skicka e-post till oss efter lagd order så ordnar vi det.

Fakturering

Det kommer att skickas ut faktura från varje enskilt bryggeri som finns med i beställningen. Fakturorna kommer att referera till SwedBeers ordernummer. Bryggerierna hittar fakturorna tillsammans med exportfunktion under “Försäljning->Kundbeställningar”.

freshX / Qvanti

SwedBeers centrallager är nu uppkopplat mot freshX / Qvanti. Ett app-baserat ordersystem för HoReCa. Läs mer på deras hemsida för att se deras kunder. Lämna intresseanmälan här, välj Fullintegration och ange ordersystem: SwedBeer

Som bryggeri

Välj kunden via “Byt kund” uppe i mitten. Välj sedan “Handla drycker” och lägg till produkterna, det går bra att blanda från flera olika bryggerier. Välj sedan varukorgen i menyn och sedan “Kassa”. Välj leveransdag och sedan tryck på “Lägg beställning”.

Som kund

Logga in med användarnamn och lösenord som ni fått utskickat från SwedBeer. Välj ‘Handla drycker’ i menyn, listan är från början slumpmässig så använd gärna sök och sorteringsmöjligheten.

Har ni flera kunder kopplade till ert konto så väljer ni aktuell kund längst upp på butikssidan, har användaren bara en kund väljs den automatiskt.

Välj antal och tryck på köp. När ni är klara så tryck på varukorgen längst upp i menyn. Välj sedan kassa.

Innan ni bekräftar beställningen så gå igenom leveransdag, ifall ni vill ha tidsanpassning och teleavisering. Detta är kostnader som tillkommer. Tryck bekräfta så är beställningen lagd och ett bekräftelsemejl går ut till er. Vänta på leverans!

Faktureringen görs sedan av varje bryggeri som finns med i beställningen.

Ny HoReCa-kund

Nya kunder blir automatiskt verifierade. Vi kontrollerar alltid beställningen och ser vi nå konstigheter stoppar vi ordrarna. När en ny kund registreras skall orten kollas upp med leveransdagar samt skall kunden registreras i fraktsystemet. Detta kan ta upp till två dagar, därför kan det vara längre leveranstid när kunden precis blivit inlagd.