How Can We Help?
HoReCa
Om ni enbart är HoReCa-kund
Logga in med användarnamn och lösenord som ni fått utskickat från SwedBeer. Välj ’Handla drycker’ i menyn, listan är från början slumpmässig så använd gärna sök och sorteringsmöjligheten. Har ni problem att logga in, samla kunder under en och samma användare eller vill ni dela upp kunder på flera användre så mejla vår support.
Har ni flera kunder kopplade till ert konto så väljer ni aktuell kund längst upp på butikssidan, har er användare bara en kund registrerad så väljs den automatiskt. Välj sedan antal och tryck på köp. När ni är klara så tryck på varukorgen längst upp i menyn. Välj sedan kassa.
Innan ni bekräftar beställningen så gå igenom leveransdag, ifall ni vill ha tidsanpassning och tele-avisering. Detta är kostnader som tillkommer. Tryck bekräfta så är beställningen lagd och ett bekräftelsemejl går ut till er. Vänta på leverans!
Faktureringen görs sedan av varje bryggeri som finns med i beställningen, det kommer då att skickas ut en faktura från varje enskilt bryggeri. Fakturorna kommer att referera till SwedBeers ordernummer.
freshX / Qvanti
SwedBeers centrallager är nu uppkopplat mot freshX / Qvanti. Ta kontakt med dem om ni vill ansluta er till deras inköpssystem.
Om ni är inloggade som Bryggeri
Tryck på ”Handla dryck” i menyn. Välj sedan kunden via ”Byt kund” uppe i mitten. Ni ändrar grundpriset under ”Försäljning->Hantera produkter”, klicka på priset så har ni möjlighet att ändra. Ni kan även ändra kundens eventuella rabatter genom att klicka på kunden och ändra rabatten i både % och kronor.
Lägg sedan till alla produkter i varukorgen, det går även bra att blanda från flera olika bryggerier. Välj sedan varukorgen i menyn och sedan ”Kassa”. Välj leveransdag och sedan tryck på ”Lägg beställning”. Möjligheten att lämna gods på utlämningsstället utan påskrift finns men då försvinner möjligheten att reklamera transporten för kross/svinn. Skicka e-post till oss efter lagd order så ordnar vi det.
Ny HoReCa-kund
Nya kunder blir automatiskt verifierade. Vi kontrollerar alltid beställningen och ser vi nå konstigheter stoppar vi beställningen. När en ny kund registreras skall orten kollas upp med leveransdagar samt skall kunden registreras i fraktsystemet. Detta kan ta upp till två dagar, därför kan det vara längre leveranstid när kunden precis blivit inlagd.